-
Младежите участваха в специална Lego Serios Play – работилница
-
Препоръки за справяне със стреса бяха част от програмата
Lego кубчета, нестандартни модели със собствено послание и креативност – такава беше атмосферата на второто обучение за участниците в Националната стажантска инициатива „Оставаме в България“.
Нестандартният тренинг беше посветен на важния въпрос „Как се прави кариера без данък стрес“, като младежите имаха възможност да се докоснат до същността на темата чрез иновативния метод Logo Serios Play. Навлязъл в България през 2018 г., той се препоръчва и използва за разрешаването на сложни казуси, за чието решение се търси и е важно да се намери единно решение.
За да разберат какво представлява стресът и какво влияние оказва върху тях, стажантите участваха в специално организирана за тях Logo Serious Play работилница. Тя бе ръководена от Димитър Стоев - Project Management инструктор и Lego Serious Play и Капка Стойкова – бизнес-коуч, обучител и медиатор. В обучението участва и Силвия Куманова - управленски консултант и поведенчески психолог, ориентиран към трансформации.
В рамките на няколко часа младежите изпълниха редица задачи. Използвайки специалните Lego-кубчета, те трябваше да „построят“ и визуализират своята представа за идеалния шеф, за своята успешна кариера, за стреса и емоциите, които той предизвиква у тях. Въображението им доведе до създаването на изключително интересни и нестандартни модели, а част визуализиращите стреса се оказаха доста сходни.
„Светът се променя все по-бързо и активно, а с това и пазарът на труда. Глобализацията ще расте, технологиите ще бъдат водещи, като тези процеси неизбежно ще повлияят и на начина ни на работа. Това е трансформация, през която всички вие, младите хора, които сега започвате своята кариера, ще преминете, затова е важно да изясните за себе какви са приоритетите ви в бъдещото ви развитие“, препоръча на стажантите Силвия Куманова.
По време на обучението тя разказа на младежите какво представлява стресът като процес и как той влияе. Тя им даде и редица препоръки за успешно справяне с това усещане, като независимостта, увереността, решителността, поемането на риск са само част от важните качества и фактори, които са ефективни в такава ситуация.
Националната стажантска инициатива „Оставаме в България“ е най-мащабната кампания, насочена към задържането на младите хора в страната. Петото й издание се провежда в партньорство с А1. Програмата включва 5 обучения, чиято цел е да помогне на най-младите бъдещи професионалисти да надградят своите качества и умения, да навлязат в света на бизнеса и да получат информация за възможностите за развитие, подходяща среда и стимул за реализация в България. Част от програмата през 2019 г. са и посещения в офисите и производствените звена на 5 от най-големите компании в страната.
Информация за Националната стажантска инициатива и програмата young.LEADERS.talk можете на да намерите на сайта www.internships.womeninbusiness.bg
###
„Съветът на жените в бизнеса в България” е сдружение с нестопанска цел в обществена полза. Негови членове са водещи мениджъри и представители на компании и организации у нас. Сред целите на Съвета са разпространяване на добрите практики и програми за насърчаване на професионално развитие на жените в малкия и среден бизнес и израстването им в мениджърските позиции;развитие и утвърждаването на професионалните ценности в гражданското общество, образованието, науката, културата, техниката и технологиите; подкрепа за младите специалисти и таланти да реализират потенциала си в България и подпомагане на младежи в неравностойно социално положение в тяхното образование.
А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, цифрова и сателитна телевизия, включително четири собствени спортни канала – MAX Sport 1, MAX Sport 2, MAX Sport 3 и MAX Sport 4, платежни услуги, собствена платформа за музикален стрийминг, cloud и IoT решения на 5 милиона клиенти. През 2018 г. A1 България отчита приходи от 446,2 милиона евро, а сравнимата EBITDA e 138 милиона евро.
A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 24 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия (А1), България (A1 Bulgaria), Беларус (velcom), Хърватия (A1 Croatia), Словения (A1 Slovenia), Сърбия (Vip mobile) и Македония (one.Vip). Приходите на A1 Group за 2018 година са 4,47 милиарда евро, а сравнимата EBITDA e 1,38 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – третият по големина доставчик на мобилни услуги в света.
Повече информация за дейността на Съвета на жените в бизнеса:
Website: http://womeninbusiness.bg/
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/council-of-women-in-business-in-bulgaria
Facebook: https://www.facebook.com/CWBB.Bulgaria/
Twitter: https://twitter.com/WomenBusinessBG
Instagram: https://www.instagram.com/womeninbusinessbg/